filmy promocyjne

Jak powstają filmy promocyjne?

Liczne badania prowadzone przez cenionych psychologów dowodzą, że ruchomy, absorbujący zmysły obraz audiowizualny skutecznie trafia do większości odbiorców, którzy bezwiednie angażują się wówczas w odbiór materiału. Z tego też powodu w branży reklamowej sporą popularnością cieszy się dziś zwłaszcza film promocyjny, który trafia do najbardziej popularnych na ten moment mediów, do których zalicza się internet oraz telewizja.

Filmy z dobrym scenariuszem

filmy promocyjneW produkcję kilkuminutowego, lub wręcz kilkusekundowego spotu reklamowego należy jednak włożyć wiele pracy. Jak przebiega proces produkcji filmów reklamowych? Krótkie filmy promocyjne powstają dziś praktycznie codziennie. W większych miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Łódź czy Katowice funkcjonują nawet specjalne, doskonale przystosowane studia filmowe, które można wynająć m.in. na potrzeby nakręcenia spotów. W produkcję filmów reklamowych wysokiej jakości zaangażowanych jest wiele osób. Filmy promocyjne wymagają bowiem przemyślanego, chwytliwego scenariusza, który trafi do różnorodnych odbiorców oraz opracowania tzw. sekwencji działań, które pełnią funkcję swoistych drogowskazów dla operatorów odpowiedzialnych za nakręcenie konkretnych scen w odpowiedniej, spójnej kolejności. Kręcenie krótkich filmów reklamowych wymaga również odpowiedniego zaplecza sprzętowego.

filmy promocyjneNa planie muszą znaleźć się więc nie tylko profesjonalne kamery gwarantujące typowo komercyjne rozdzielczości Full HD oraz 4K, które stały się już niejako standardem na rynku, ale również odpowiednie nagłośnienie, statywy umożliwiające kręcenie ujęć z różnych perspektyw, green screeny, lampy oświetlające, a nawet i dorny, które umożliwiają dziś kręcenie horyzontalnych ujęć z perspektywy ptaka. Filmy reklamowe wymagają również zgranego zespołu reżyserów, scenarzystów, dźwiękowców, grafików odpowiedzialnych za efekty 3D, aktorów, statystów oraz montażystów. Prace nad reklamą rozpoczynają się od stworzenia scenariusza. Następnie dobieramy odpowiednie lokalizacje, projektujemy kostiumy, angażujemy do pracy aktorów i rozpoczynamy kręcenie materiałów na planach zdjęciowych, którymi zarządzają wyznaczone do tego celu osoby. Na samym końcu warto również podkreślić, że praca nad filmem promocyjnym nie kończy się bezpośrednio na planie filmowym. Surowe materiały trafiają bowiem do postprodukcji, podczas której do filmu nanosi się dodatkowe grafiki, animacje oraz dźwięk.

Montażyści montują następnie pojedyncze sceny w dobrze skomponowane filmy, które opowiadają pewną spójną, chronologiczną historię. Prace przy postprodukcji mogą trwać nawet kilka miesięcy, czas ten znacznie się jednak skraca w przypadku krótszych filmów promocyjnych.

Przewiń na górę