Kaseton to reklama często stosowana na elewacji sklepów lub instytucji. Szyldy tego rodzaju są wykonywane w dwóch formach – jedno- lub dwustronnej. Pierwszy rodzaj kasetonów mocuje się na ścianie, równolegle do niej. Kasetony dwustronne – inaczej zwane semaforami – przylegają do elewacji wyłącznie węższym bokiem.
Kasetony z różnych tworzyw
Dwie największe ściany szyldu są dzięki temu odsłonięte i mogą być wykorzystywane jako nośnik reklamy. Podświetlane kasetony wykonuje się z różnych materiałów, między innymi z pleksi. Szkło akrylowe – bo taka jest inna nazwa plexiglasu – ma wiele zalet, np. niski koszt produkcji oraz łatwość obróbki. Atrakcyjna cena sprawia, że kasetony z plexi stanowią jeden z najpopularniejszych rodzajów szyldów reklamowych sklepów w polskich miastach. Front kasetonów ze szkła akrylowego ma jednak ograniczoną wielkości – zwykle nie może być on dłuższy niż 3 m. Duże kasetony podświetlane w Warszawie lub innym mieście są wykonywane raczej z tkaniny winylowej lub dibondu. Z tych tworzyw można wykonać reklamy o nieograniczonych wręcz rozmiarach. Dibond to warstwowa płyta kompozytowa, która nie wymaga dodatkowego malowania, co sprawia, że kaseton z niej wykonany jest szybko gotowy do odbioru.
Zaletą tego materiału jest lekkość oraz wysoka odporność na działanie czynników atmosferycznych w postaci wysokiej wilgotności czy też promieniowania UV. Istotną cechą dibondu jest to, że się nie rozwarstwia, ani nie blaknie. Kasetony z tego tworzywa mogą być dodatkowo zdobione za pomocą sitodruku lub folii. Wysoka jakość dibondu przekłada się na cenę wyższą niż w przypadku plexi, która stanowi z kolei zdecydowanie bardziej ekonomiczny wybór. Wielkogabarytowe kasetony wykonuje się również z tkaniny winylowej – zaletą tego materiału jest między innymi brak łączeń, co przekłada się na wysoką estetykę. Kasetony z dibondu lub plexi posiadają aluminiową ramę, która wieńczy wykonanie szyldu, tworząc solidną konstrukcję. Możliwość podświetlenia stanowi duży walor kasetonów. Dzięki oświetleniu LED, stają się one doskonale zauważalną reklamą, nawet – a może i w szczególności – po zmierzchu. Atutem technologii light-emitting diode – bo tak można rozwinąć trzyliterowy skrót – jest energooszczędność, dzięki której kasetony są tanie w użytkowaniu.
Istotne jest, aby reklama tego typu była wyposażona w system regulujący, który włącza kaseton po zachodzie słońca i wyłącza go na dzień. Dzięki temu możliwa jest optymalizacja działania szyldu, przekładająca się m.in. na jego zwiększoną żywotność.