projektowanie estetycznych wizytówek

Projektowanie estetycznych wizytówek – co należy wziąć pod uwagę

Wizytówki to jeden z filarów promocji firmy. Wie o tym praktycznie każdy przedsiębiorca. Niemniej każdy kto choć raz miał kontakt z wizytówkami wie, że jedna drugiej nie równa. Co zatem decyduje o tym, że wizytówka jest estetyczne, że klienci i kontrahenci pozytywnie ją odbierają i co za tym idzie, że dobrze spełnia ona swoje zadanie?

Projektowanie wizytówek prostsze niż dawniej

projektowanie estetycznych wizytówekPostaramy się tutaj przedstawić kilka najważniejszych elementów, które mają wpływ na to jak wygląda projektowanie estetycznych wizytówek. Z kwestią estetyki wiąże się kilka zagadnień. Po pierwsze układ. Estetyczna wizytówka ma dobrze rozplanowaną przestrzeń. Musi zostać zachowana równowaga pomiędzy miejscem jakie zostało przeznaczone na treść – dane kontaktowe firmy, a grafiką jaka zostanie zamieszczona na wizytówce. Naczelne miejsce zajmuje tu treść, nie może jednak ona być przesadzona. Ważną rolę odgrywa tu zarówno dobór czcionki (czytelna i ozdobna), jaki i jej kolor. Poruszając kwestie koloru należy pamiętać o harmonii. Kolory tekstu, grafiki jak i tła powinny ze sobą współgrać. Zaleca się używanie delikatnych i neutralnych kolorów opatrzonych jedynie jakimś kontrastowym elementem.

projektowanie estetycznych wizytówekCo ważne akcent kolorystyczny jest zalecany wówczas, jeśli w jakiś sposób nawiązuje do barw firmowych. Układ to jedno, kolorystyka drugie ważne jednak jest także i to by sama grafika była odpowiednio zaprojektowana. Jeśli będzie sprawiać wrażenie wyciętej z jakiegoś obrazka i wklejonej na wizytówkę to sprawi, że cały projekt będzie wyglądać nie profesjonalnie. Dlatego dobrze jest pozostawić zaprojektowanie logo na wizytówkę czy też grafiki profesjonalnej firmie. Wówczas będziemy mieli pewność, że całość będzie się dobrze prezentować. Poza kwestiami związanymi tylko i wyłącznie z samym projektem wizytówki istotne jest take i to w jaki sposób zostanie ona wykonana. Znaczenie ma tu materiał zastosowany do jej produkcji. Standardowo może być to różnego rodzaju papier- karton. Tutaj najlepiej sprawdzą się kreda o dość dużej grubości. Niemniej coraz modniejsze stają się także wizytówki wykonywane na innych materiałach: pleksi, drewno, metal itd. Wybór materiału podyktowany jest tu kilkoma względami.

Po pierwsze ceną, dlatego te bardziej unikatowe wizytówki jak choćby z drewna przeznaczone są raczej dla ważnych kontrahentów. Po drugie specyfiką danej firmy. Decydując się na wizytówki papierowe należy także pamiętać o ich odpowiednim zabezpieczeniu – laminowaniu, lakierowaniu. Zagwarantuje to im większa trwałość, a także sprawi, że będą wyglądać bardziej estetycznie i profesjonalnie.

Przewiń na górę