Większość przedsiębiorców posiada auta służbowe. Zwykle używane są przez pracowników do poruszania się po mieście czy też docierania do klientów, ale można wykorzystać je także w inny sposób – jako nośnik reklamy!
Oklejanie pojazdu – wskazówki
Taka forma promocji potrafi przynieść naprawdę duże korzyści przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Po polskich drogach jeździ bardzo wiele samochodów reklamujących przeróżne firmy, jednak nie zawsze wygląda to dobrze i profesjonalnie. Na co zwrócić uwagę, aby reklama na samochodzie była skuteczna? Reklama jest dziedziną bardzo rozbudowaną i tysiące agencji na całym świecie pracuje nad tym, żeby była coraz bardziej skuteczna. Źle wykonana reklama może zrobić więcej szkody niż pożytku, dlatego warto powierzyć wykonanie projektu reklamowego profesjonalnej firmie. Projekt reklamy na samochód musi być przede wszystkim spójny z wizerunkiem firmy. Należy pamiętać o umieszczeniu logotypu firmy i – ewentualnie – hasła reklamowego w widocznym miejscu. Jeśli decydujesz się na zdjęcia, muszą być w dobrej jakości. Samochód firmowy ma za zadanie przedstawić w jak najlepszym świetle Twoją firmę, a odbiorca musi wiedzieć, z kim ma do czynienia. Bardzo dobry efekt dają reklamy przejrzyste i klarowne, które na pierwszy rzut oka mówią, czym zajmuje się firma.
Projekt oklejenia samochodu musi być również wykonany zgodnie z obowiązującymi normami – dotyczy to, na przykład, prześwitu szyb – i dopasowany do modelu samochodu, na którym reklama będzie umieszczona. Zanim zdecydujesz się na dany projekt, pamiętaj, że powinieneś otrzymać wizualizację na wybranym przez siebie modelu auta! To bardzo ważne, ponieważ rozmieszczenie poszczególnych elementów reklamy może się drastycznie różnić w zależności od wielkości części samochodu i kompletnie zmienić odbiór reklamy. Nawet najlepszy projekt nie będzie dobrze wyglądał, jeśli folia użyta do oklejania auta nie będzie dobrej jakości. Odpadające litery, łuszcząca się folia czy odstające rogi mogą zadziałać dokładnie odwrotnie do zamierzonego celu. Samochód oklejony słabej jakości materiałami będzie odstraszał swoim nieestetycznym wyglądem. Warto zapytać osoby pracujące w agencji, która wykonuje dla Ciebie projekt o polecaną firmę do wykonania oklejki samochodu. Należy również pamiętać o tym, że samochód oklejony reklamą firmy musi być w dobrym stanie wizualnym. Brudne, zaniedbane lub uszkodzone auto na pewno nie będzie dobrą wizytówką firmy, może nawet odstręczyć potencjalnych klientów. Warto zadbać o regularne mycie i sprzątanie wnętrza samochodu. Jeśli firma dba o swój wizerunek, na pewno dba również o swoich klientów.
Skuteczna reklama na samochodzie w korzystnej cenie to jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na dotarcie do klienta z ofertą swojej firmy. Dobrze przemyślana reklama na samochodzie jest świetnym sposobem na promowanie firmy, zwykle koszty takiej inwestycji szybko się zwracają. Z tego powodu warto poświęcić temu tematowi trochę więcej czasu – oklejony samochód firmowy to jeżdżąca wizytówka firmy.