agencja PR

Wynająć agencję PR czy zatrudnić specjalistę na wyłączność?

Będąc właścicielem dużego, międzynarodowego przedsiębiorstwa z pewnością wiemy, czym są działania Public Relations i doceniamy ich efekty, choć te są bardzo trudne do zmierzenia i jednoznacznej oceny. Wyników działań, mających na celu poprawę wizerunku marki lub jego wykreowanie, nie da się przedstawić w formie tabelek i wykresów, można jedynie polegać na ocenie prowadzonych działań za pomocą ankiet i wywiadów, zwłaszcza wśród grupy docelowej, do której kierowane są wszystkie prowadzone zabiegi.

Tanie i skuteczne usługi PR

agencja PRJednak nawet prowadząc niewielką firmę (a może nawet zwłaszcza wtedy), powinniśmy skorzystać z działań, mających na celu wykreowanie wizerunku, poprawę rozpoznawalności na tle konkurencji czy wypromowanie nowego produktu wchodzącego na rynek. Natomiast zwykle małe przedsiębiorstwa mają nie tylko ograniczony budżet, ale także miejsce w siedzibie firmy, dlatego zatrudnienie nowego pracownika, zajmującego się prowadzeniem tego typu działań może okazać się niemożliwe. Z pomocą przychodzi wówczas profesjonalna agencja PR, z usług której skorzystanie może okazać się nie tylko tańsze, ale również skuteczniejsze. Pozostając przez chwile w temacie kosztów – zatrudnienie specjalisty z niedużym doświadczeniem to koszt około 2500 złotych netto, zatem jeśli obowiązuje nas umowa o pracę, wówczas koszty dla pracodawcy wzrastają do kwoty 4200 złotych.

agencja PRNatomiast za cenę 3000 złotych można już znaleźć agencję, która kompleksowo i profesjonalnie zajmie się sprawami komunikacyjnymi firmy, nie potrzebując przy tym oddzielnego stanowiska pracy, komputera, dodatkowych szkoleń czy płatnych urlopów. Współpraca z agencja może również pomóc szybciej osiągnąć pożądane rezultaty, bowiem szerszy wachlarz usług, brak konieczności przyuczania do obowiązków i często wieloletnie doświadczenie sprawiają, że efekty pojawią się szybciej, natomiast jest to także uzależnione od podejścia zleceniodawcy do współpracy, bowiem nie wystarczy w takiej sytuacji podpisanie umowy i spodziewanie się szybkich osiągnięć. Podczas współpracy ze specjalistami, których fizycznie nie ma w naszej firmie, musimy być gotowi na nieograniczony i jak najszybszy przepływ informacji, od którego w dużej mierze zależy skuteczność działań.

Tutaj wyłania się zaleta posiadania pracownika na wyłączność, który byłby obecny w firmie i na bieżąco śledził poczynania firmy, a także zawsze wykazywałby gotowość do dyskusji. Zatem jeśli planujemy bardzo intensywne działania PR-owe, zakrojone na szeroką skalę, wówczas możemy potrzebować pracowników wewnętrznych, którzy całkowicie oddadzą się kontaktom z mediami i potencjalnymi klientami.

Przewiń na górę